Új autót a jelenlegi használt helyett?
- Budaörsi INFÓ
- 2019 június 30.
(Budaörs, 2019. június 30. – Budaörsi Infó/Kiszámoló) Jövő héten startol el az újabb állami pénzszórás, amelyiknek egyik eleme a nagycsaládosok autóvásárlási támogatása. Ennek összege 2,5 millió forint, de maximum az autó árának a fele.
Ha egyike vagy annak a 170 ezer legalább háromgyerekes családnak, aki potenciális haszonélvezője a lehetőségnek, a helyedben elgondolkodnék azon, hogy eladjam a használt autómat és vegyek egy újat.
Amit már tudunk egy ideje, hogy az autóval járó legkisebb kiadás az üzemanyag-költség. Ennél többet nyom latba az autó értékvesztése és a finanszírozási költsége, vagyis hogy mennyi pénzed áll autóban, ahelyett hogy a bankban kamatozna. Most, hogy már újra lehet kapni 4,5% kamatot a pénzedre, ez utóbbi is komoly költség, 5 milliós autónál évi 225 ezer forintról beszélünk.
Egy átlagos autó az első három évben az új árának 30-35%-át veszíti el, különösen ha idehaza forgalomba állított és keveset futott autóról beszélünk.
S itt jön képbe az állami támogatás: ha veszel egy 5-8 millió forintos autót 2,5 millió forinttal olcsóbban, amit három évig kötelező megtartanod, akkor három év alatt az állami támogatás fedezi az értékvesztésedet. A finanszírozási veszteséged (alternatíva költséged) még mindig fennáll, de ha találsz 0-3%-os kamatra hitelt és nem teszel bele saját pénzt, a finanszírozási kiadás is elhanyagolható, vagy alacsony. Így már tényleg csak a benzint, adót és a biztosításokat fizeted.
Egy 19 éves Suzuki Swift-tel, amit egy marék szotyiért vettél és a falu végén a Józsi bácsi szervizeli egy kannás borért, nem veszi fel a versenyt semmi, de nagyon sok embernek, aki igényelheti a támogatást, érdemes átgondolni, vált-e egy új autóra.
Használd bátran a kalkulátort, nézd meg a kínálatot, a Dacia-ba nem tudsz annyi extrát rendelni, hogy kimaxold a 2,5 milliós támogatást, a Nissan NV 200 bár le sem tagadhatná, hogy teherautós ősökkel rendelkezik (mint oly sok másik 7 személyes személyautó), de négymillióért már elhozhatod és talán erre is érvényes a 0%-os Nissan finanszírozás, a Nissan X-Trail SUV-ra biztos él a 0%-os finanszírozás és 6 millió alatt a tiéd lehet, (ne feledd, se értékvesztés, se (komoly) finanszírozási veszteség), ott a Fiat 500L már 3,5 milliótól és még számtalan másik modell. Amíg az autó eredeti ára 6-7 millió forint alatt marad, az állami támogatás teljesen vagy nagyrészt fedezi a várható értékvesztést és felette is arányosan kisebb az ilyen irányú költséged.
Ami biztos kiadás, az a casco, amit kötnöd kell, ha így veszel autót, de azért ennyit megér a lehetőség.
Ne feledj el alkudni a szalonban, ha ügyes vagy, 3-5%-ot még le tudsz alkudni plusz több cég kínál kifejezetten nagycsaládos kedvezményt, például a Volkswagen 1,5 millió enged a Touran árából. (Persze ennek felét bárki megkapja használtautó kedvezmény címén a kalkulátor szerint, de akkor is.)
Egy szó mint száz, játssz el a gondolattal, nem lenne-e olcsóbb most egy új autó, mint a jelenlegi használt.
S igen, az adófizetők fogják fizetni a te hasznodat, ahogy a stadionokat, a nyugdíjasok ingyenes utazását és túl sok minden mást is. De ha nem használod ki a lehetőséget, akkor csak te jársz rosszabbul.
(Budaörsi Infó/Kiszámoló)
facebook:
0 Komment