Már több mint 1 millióan használják a BKK FUTÁRT

Fél év alatt több mint egymilliószor használták a BKK FUTÁR applikációt, azaz a Budapesti Közlekedési Központ okostelefonokra és táblagépekre kifejlesztett, a valós idejű útvonaltervezést és a térképes jármű-megjelenítést lehetővé tévő ingyenes mobilalkalmazását. A szolgáltatás 150 ezer letöltés és 300 ezer útvonal megtervezése után is nagyon népszerű a közösségi közlekedést igénybe vevők között.

 

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK Zrt.) 2014 őszén indította el az okostelefonokra és táblagépekre kifejlesztett BKK FUTÁR Utazástervező alkalmazását, amely valós idejű útvonaltervezést és térképes járműkövetést tesz lehetővé. Az ingyenes alkalmazás iOSAndoridés Windows Phone operációs rendszerű telefonokon, illetve táblagépeken is elérhető.

Túl az egymilliomodik használaton

Az indulás óta eltelt nagyjából hat hónap alatt több mint 150 ezren töltötték le, és használják a BKK FUTÁR alkalmazást utazástervezéshez, közülük mintegy 77 ezren androidos, 49 ezren iOS rendszerű mobileszközt, és mintegy 29 ezren Windows Phone operációs rendszerű telefont használnak.

Több mint egymillió alkalommal nyitották meg a felhasználók az utazástervezőt (androidos telefonon 520 ezerszer, iOS rendszerű készüléken 251 ezerszer, Windows Phone telefonon pedig 328 ezerszer), és átlagosan öt percig használták az alkalmazást.

Az applikáció elindítása óta 300 ezer útvonalat terveztek meg az utazástervező okostelefonra optimalizált verziójával.

A legnépszerűbb funkció egyértelműen a megállóból induló járatok listázása – 2015-ben eddig összesen már 5,8 millió megállóhelyi induláslistát kértek le.

Leginkább keresett járatok az M3-as metró, a 14-es villamos, illetve az 5-ös, a 9-es és a 105-ös autóbusz, a legnépszerűbb megállók pedig a Keleti pályaudvar M, a Ferenciek tere M és az Astoria M.

Az ősszel átadott új útvonaltervezőt teljes mértékben integrálták a forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszerbe a FUTÁR-ba, webes verziója pedig a BKK Zrt. honlapján érhető el: futar.bkk.hu.

Az alkalmazás elérhetővé tételével lényegében az összes felszíni tömegközlekedési járművet informatikai hálózatba kapcsoltuk. Az így beérkező információkról a közterületi kijelzőkön, az interneten, mobilapplikáción és sok más csatornán tudjuk tájékoztatni ügyfeleinket.

A BKK FUTÁR fejlesztőcsapata minden, az alkalmazás használatakor fellépő problémáról hibariportot kap, melyeket megvizsgálva folyamatosan frissíti az applikációt.

 

(Forrás: bkk.hu)

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.