Általános iskolai beiratkozás Budaörsön: 2013. április 8-9. – Útmutató a választáshoz

(Budaörs – 2013. április 5., Budaörsi Infó) A Budaörsi Infó képes riportsorozatot készített a budaörsi általános iskolák nyílt napjairól, hogy olvasóink betekinthessenek az egyes intézmények falai közé. Tudósításainkban arra törekedtünk, hogy megismertessük önökkel a tanodák pedagógiai programjait, specialitásait és eredményeit. Így nemcsak a döntés lehet egyszerűbb, de az iskolák összehasonlítására is remek alkalom nyílik. A budaörsi általános iskolákba április 8-án és 9-én lehet majd beiratkozni.

 

 

1. Számú Általános Iskola – Simsik Zsuzsanna igazgatónő

Elsőként az 1. Számú Általános Iskolába látogattunk el március 8-án, amelynek igazgatója Simsik Zsuzsanna. Az 1. Számú Általános Iskola igazgatónője elmondta, hogy a tanoda Budaörsön és Magyarországi viszonylatban is nagyon korszerű intézménynek számít. Majd hangsúlyozta, hogy “a korszerű épület mögött egy közel 300 éves múlt és egy 300 éves tudás lakozik.”

Simsik Zsuzsanna részletesen beszámolt az intézményben folyó oktatás minőségéről és a tanodában dolgozó pedagógusok kimagasló munkájáról. Elmondta, hogy “az iskolában folyó nevelői munka alapjait természetesen a hazaszeretetet, a család tisztelete, az erkölcsösség és a tudás becsülete” képezi. A tanintézet nagy hangsúlyt fektet a gyermekközpontú oktatásra, a képességfejlesztésre, az esélyegyenlőség és a sikerélmény biztosítására. Kiemelte azt is, hogy a szülőknek hamarosan el kell engedniük gyermekeik kezét, de az 1. Számú Általános Iskola biztosítja majd számukra “a biztonságot, a családias légkört, a szabadidő hasznos eltöltését, sportolási lehetőségeket, sokszínű versenyfelkészítést, tanulmányi kirándulásokat, erdei iskolát és különböző nyelvi táborokat.“

Az iskola kimagasló eredményei között szerepel, hogy az intézmény diákjai elnyerték a “Pest megyei legeredményesebb iskola” címet. A tanulók több területi, megyei és országos versenyen is dobogós helyezéseket érnek el, például: Zrínyi Ilona Matematikaverseny, Hevesy György Országos Kémia Verseny, Bolyai Anyanyelvi Csapatverseny, Bolyai Matematika Csapatverseny.

 

 

Kesjár Csaba Általános Iskola – Simon Mária igazgatónő

Ezt követően a Kesjár Csaba Általános Iskola rendezte meg nyílt napjait március 11-én és 12-én. Simon Mária, az intézmény vezetője a lapunknak adott interjújában elmondta, hogy miért érdemes a szülőknek a Kesjár iskola mellett döntenie: “a Kesjár  Csaba Általános Iskola egy bázisiskola, a Nemzeti Egészségfejlesztési Intézet felkérésére évek óta vagyunk egészségnevelési bázisiskola. Nagy hangsúlyt fektetünk a helyes táplálkozásra, a mozgásra. Nem véletlenül voltunk eddig testnevelés tagozatos iskola, ugyan a tagozat kifutó rendszerben meg fog szűnni, de belépett helyette a mindennapos testnevelés.”

Simon Mária válaszában kitért a tanodában két éve bevezetett A vidám gyerekek 7 szokása életvezetési programra, “ami az országban mindössze két iskolában létezik. Egy Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében működő csengeri iskolában és itt, a budaörsi Kesjár Csaba Általános Iskolában. Ezzel a programmal a tehetséggondozásban, a felzárkóztatásban nagyon szép eredményeket lehet elérni. Az iskolába járó diákok eredményeit a honlapra mindig feltöltjük, így ott is megtekinthetőek.”

 

 

Herman Ottó Általános Iskola – Turcsik Viktor igazgató

A Herman Ottó Általános Iskolába március 22-én látogattunk el, ahol Turcsik Viktor igazgató adott lapunknak interjút. A szülőknek tartott tájékoztatójában azt is hangsúlyozta, hogy miként lehet egy iskolai közösségben az összetartozás érzését erősíteni: “Dobog a Herman-szív… Jó kapcsolatot építettünk ki a helyi Helytörténeti Múzeummal, és nagyon fontos, hogy megismerjék a gyerekek a szűkebb lakóhelyüket, Budaörsöt. Természetesen nemcsak Budaörs a szűkebb lakóhely – hiszen más településekről is vannak nálunk gyerekek –, hanem a térség, amit Zsámbéki-medencének hívunk. Az erdei iskolai programjaink gyakorlatilag Magyarország összes természetvédelmi területére elkalauzolják a gyerekeket különböző évfolyamokon. Az egyik legbüszkébbek a “Miénk a színpad” rendezvényünkre vagyunk; ezen a rendezvényen minden tanuló színpadra léphet, akinek bármilyen indíttatása van. A farsangi rendezvényen, ami Budaörs város legmagasabb szintű iskolai, farsangi rendezvénye, több százan vesznek részt, és minden osztály fellép valamilyen jelmezes produkcióval.”

Az infrastrukturális feltételeket tekintve a város legnagyobb sportcsarnokával rendelkezik az intézmény; műfüves labdarúgópályáik vannak, korszerű taneszközrendszert építettek ki és erős informatikai háttérrel rendelkeznek (130 számítógép és vezeték nélküli internet áll minden diák és pedagógus rendelkezésére).


A Herman Ottó Általános Iskolában a Budaörsi Logopédiai Intézet által megálmodott olvasástanítási “zenezörejes” módszert alkalmazzák, amelynek alapjául Meixner Ildikó logopédus-pszichológus olvasástanítási módszere szolgált, melyet diszlexia terápiában, diszlexia reedukációban, és persze a többségi oktatásban is használnak.

 

 

Bleyer Jakab Általános Iskola – dr. Szelényiné Dobi Gyöngyi igazgatónő

Utolsó utunk a Bleyer Jakab Általános Iskolába vezetett március 23-án, ahol a szülőket első körben az intézmény igazgatója, dr. Szelényiné Dobi Gyöngyi az épület tornatermében köszöntötte, majd a harmadik emeleti könyvtárban tartott számukra egy rövid tájékoztatást az iskolában folyó oktatásról, a beiratkozás feltételeiről és folyamatáról. Az iskola kiemelt céljai között említi meg a korszerűséget és a hagyományőrzést. Az intézményben nagy hangsúlyt fektetnek a differenciált oktatásra, a kompetenciafejlesztésre, a kooperatív tanításra és tanulásra, valamint a projektoktatásra is.

Az igazgatónő az általa tartott előadáson többször is hangsúlyozta, hogy nála az első helyen áll a gyermek, a diák érdeke. Az itteni pedagógusok fontosnak tartják, hogy a gyerekekkel megismertessék a meglévő hagyományokat, és azoknak megőrzésére, ápolására is megtanítsák a csemetéket.

dr. Szelenyiné Dobi Gyöngyi szerkesztőségünk kérdésére elmondta, hogy a Bleyer Jakab Német Nemzetiségi Általános Iskola elsősorban a német nemzetiségi oktatást és nevelést nyújtja diákjai számára: “Ez nem csak nyelvoktatást jelent, hanem mellette a nemzetiségi identitás erősítését és a nemzetiségi programokon való részvételt is. Rendszeres a kapcsolatunk a Német Nemzetiségi Önkormányzattal. Most zajlottak le a “Tavaszi Nemzetiségi Napok”, de ugyanakkor a hagyományok ápolása kapcsán a “Húsvéti Játszóház”, a “Karácsonyi Népszokások”, a “Márton-nap” is kiemelt szerepet játszanak a tanoda életében. Tehát próbáljuk a gyerekeket teljes egészében a nemzetiségi hon- és népismereten keresztül egy kicsit – a német nyelven túl – a német kultúrával és a német hagyományokkal is megismertetni, azokat feléleszteni vagy újraépíteni… nehéz megfogalmazni, mert a hozzánk járó gyerekek zöme a német nyelvet nálunk tanulja; de vannak nagyon sokan, akiknél a családban a nagyszülők vagy a dédszülők sváb származásúak, de már a német kultúrát a szülők nem közvetítik a gyerekek felé. Mi ezt próbáljuk meg – az iskola oldaláról – visszacsempészni a szülők és a diákok életébe.“

 

Szerkesztőségünk célja az volt, hogy a szülők számára könnyebbé tegyük a döntést; illetve a tudósításaink révén azok is betekintést nyerjenek az egyes iskolák programjába, akik még csak tervezik gyermekük továbbtanulását. A szülőknek április 8-9-ig kell meghozniuk a döntést, hogy melyik iskolának óvó szárnyai alá bízzák gyermeküket. Az első osztályosok beiratkozásához szükséges dokumentumok között szerepel a gyermek azonosítására alkalmas, a gyermek nevére kiállított személyi azonosító, ami nem az anyakönyvi kivonat; a lakcímet igazoló hatósági igazolvány, óvodai szakvélemény, nevelési tanácsadás keretében végzett iskolaérettségi szakértői vélemény, valamint sajátos nevelési igényű gyermekek esetében a Szakértői Bizottság szakértői véleménye.

(Budaörsi Infó)

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.