Állami szervezet kapta meg ingyen a Budaörsi Repülőteret és jogosult bármilyen továbbhasznosításra is
- Budaörsi Infó
- 2020 december 29.
(Budaörs, 2020. december 29. – Budaörsi Infó) A Bálna Budapest Kereskedelmi és Kulturális Központ mellett a Budaörsi Repülőteret is megkapta a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) állami szervezet egy 2020. december 22-i kormányhatározat alapján. A Budaörsi repülőtér az ország legrégebbi, ma is létező kisgépes nemzetközi repülőtere. Régi, központi épülete 1937-ben épült, ipari műemlék. Főként sportrepülőgép-forgalmat bonyolít le.
A Budaörsi Önkormányzat évek óta sikertelenül próbálta saját kezelésébe venni az objektumot. Legutóbb már a célegyenesben, aláírás előtt állt Budaörs Önkormányzata, amikor a XI. kerület, mint akinek a területén van a repülőtér, kijelentette, hogy nem kíván együttműködni, és ezzel megakadályozta az ügylet létrejöttét!
„Azért szerettük volna megszerezni a repülőtér vagyonkezelői jogát, mert akkor mi szabhattuk volna meg, hogy mi történhet a repülőtéren” – mondta el korábban Wittinghoff Tamás polgármester a Budaörsi Infónak.
Nyolcvan évvel ezelőtt, 1937. június 20-án nyitott meg a budaörsi repülőtér, amely akkor az ország egyetlen nemzetközi repülőtere volt. Több évtized után a Magyar Repülő Szövetség 2017 augusztusában kivonult a budaörsi reptérről.
Az új üzemeltető 2017. szeptember 1-jétől az Aeroglobe Kft. lett, első körben 180 napra. Majd később tendert írtak ki, amire nem volt jelentkező.
A december 22-ei esti Magyar Közlönyben megjelent határozatok alapján a Budaörsi Repülőtér vagyonkezelője 2020. december 23-ától a Magyar Turisztikai Ügynökség lett. A vagyonkezelés jellege: „beruházó és fenntartó”.
A budaörsi repülőtér a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. tulajdonából így most átkerült az MTÜ-höz, amely szervezet a 83 hektáros ingatlant ingyen kapta meg.
A korábbi vagyonkezelői pályázat, amire nem volt jelentkező csak a sportrepülőtér üzemeltetésére vonatkozott. A budaörsi önkormányzat nem tudott volna és nem is akart repülőteret üzemeltetni, ezzel szemben a mostani új tulajdonos jogosult bárminemű (nem csupán közcélú!) továbbhasznosításra is.
A telex a témában született cikkében az előzményekről megírta, hogy a repülőtér esetében 2019-ben kavart port, hogy jó kormányzati kapcsolatokkal rendelkező cég vette át a tönkrement Magyar Repülő Szövetségtől az üzemeltetést, méghozzá határozatlan időre. A szövetség polémiája egészen a 2010-es kormányváltásig nyúlt vissza, a repülőtér tulajdonosi jogait gyakorló Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (MNV) ekkor állított ugyanis ki egy több mint 30 millió forintos számlát a szövetség Dagály utcai székházának használatáról és a repülőtér üzemeltetéséről. A hatalmas összeg régóta halmozódó nemfizetés eredménye volt. Az MRSZ még 2002-ben kötött szerződést az állammal, eszerint vállalta, hogy havi 300 ezer forintot fizet, cserébe szerette volna elérni, hogy azt a pénzt, amit a reptérre fordít, leírhassa a bérleti díjból. Ez azonban végül nem került be a megállapodásba, így a vagyonkezelő az addig meg nem fizetett bérleti díjakat követelte. Emiatt indult egy per, amelynek a végeredménye az lett, hogy 2017-ben az MRSZ elveszítette a repülőtér üzemeltetési jogát.
A hvg.hu cikksorozatban mutatta be, hogy a szövetségnek 2017. augusztus végéig hogyan kellett elhagynia az évtizedekig üzemeltetett repülőteret, és a működtetést hogyan vette át az a cég, amelyik ugyanazok tulajdonában van, mint a Rogán Antalék és Habony Árpád helikopteres útjait is intéző Fly-Coop. A vagyonkezelő akkor azt ígérte, ez csak átmeneti állapot, a végleges üzemeltetésre pályázatot fog kiírni. Ám ez nem történt meg, így a Fly-Coop erre alapított cége, az Aeroglobe Kft. marad a légikikötő üzemeltetője. A vállalkozás tulajdonosa Jakab Ernő és fia, Jakab Tamás, a tönkrement Magyar Repülő Szövetség helyét és szerepét eközben a Repülő és Légisport Szövetség (RLSZ) vette át, amelynek vezetője a Miniszterelnökség Közszolgálatért Felelős Államtitkára, Tuzson Bence testvére, Tuzson Gergely.
(Budaörsi Infó)
Korábbi cikkeink a témával kapcsolatban:
Legutóbb Újbuda miatt nem került a repülőtér Budaörs kezelésébe – Vajon mi lesz a sorsa?
Nyolcvan éve nyitott meg a budaörsi repülőtér
Az új üzemeltetőtől függetlenül zavartalanul üzemel tovább a budaörsi repülőtér
A Goldtimer Alapítvány interaktív múzeumot javasol a budaörsi repülőtérre
Új tulajdonosa lesz a Budaörsi Repülőtérnek?
facebook:
0 Komment