Fontos a hazai fogyasztóknak a magyar termékek vásárlása egy felmérés szerint

A hazai fogyasztók több mint 80 százalékának nem közömbös, hogy magyar vagy külföldi terméket vásárol-e, 38 százalékuk számára ez kifejezetten fontos; a vásárlók egyharmada keresi a magyar márkák termékeit, és előnyben részesíti ezeket a külföldi márkákkal szemben – derült ki abból az országosan reprezentatív mintán végzett kutatásból, amelyet a MagyarBrands megbízásából az Impetus Research Piackutató Intézet végzett a nyáron.

 

Az MTI-hez elküldött összefoglaló szerint a fogyasztók majdnem fele ismeri a kiváló magyar márkákat fémjelző MagyarBrands logót, többségük gyakrabban is vásárol ilyen logót magán viselő terméket. A megkérdezettek közel fele szerint egy MagyarBrands termékben biztosan meg lehet bízni, több mint 40 százalékuk számára az ilyen termékek kategóriájukban a legjobb terméket, szolgáltatást jelentik.

A felmérésből ugyanakkor kiderült, hogy a fiatal generációk számára a magyar eredet már nem ennyire központi kérdés. A 18-29 év közöttiek 22 százaléka egyáltalán nem, vagy csak kevésbé tartja fontosnak, hogy magyar terméket vásároljon, míg ez a negyvenes korosztálynak csak 12 százalékára igaz. Külföldi terméket is nagyobb arányban vásárol a Z-generáció, 22 százalékuk általában vagy döntően külföldi márkák termékeit vásárolja.

Serényi János, a MagyarBrands Program elnöke szerint a generációs különbséget jelző felmérés is jól mutatja, hogy sokrétű, folyamatosan bővülő feladata van a kiváló magyar márkákat értékelő MagyarBrands Programnak.

A MagyarBrands a kiváló magyar márkák versenye 2010 óta.

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.