A budaörsi Mentőállomás csapatának élményei a nemzetközi mentőversenyen
- Budaörsi INFÓ
- 2017 május 31.
(Budaörs, 2017. május 31. – Budaörsi Infó) 2017. május 25-én indult el Magyarországról a budaörsi mentőállomás csapata Csehországba, a nemzetközi Rallye Rejvíz mentőversenyre, ahol második helyezést értek el! Az állomás vezetőjével, Nagy Gáborral beszélgettünk az élményeikről.
Az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) budaörsi mentőállomásának csapata az orvosos mentőegységek között, a légimentők csapata pedig a paramedikus kategóriában szerzett ezüstérmet 2017. május 27-én a csehországi Rejvízben megrendezett nemzetközi mentőversenyen.
A magyar mentők több mint húsz ország harminc csapata közül jutottak a legjobbak közé. Az életmentőknek valósághű helyzetekben kellett helytállniuk, egyebek mellett eszméletlen gyermek mentését, égett sérült ellátását, tömeges baleset felszámolását is be kellett mutatniuk.
Az az OMSZ budaörsi csapata egy új Mercedes eset-rohamkocsival szállt versenybe, amely egyike annak a most beszerzett 193 mentőjárműnek, amelyek az elkövetkező napokban állnak szolgálatba Magyarország mentőállomásain.
Az Országos Mentőszolgálat Budaörs Mentők nevű csapatának tagjai: Dr. Szalay Csaba, Kelemen Péter, Dobos Gyula, Nagy Gábor.
Nagy Gábor, a Budaörsi Mentőállomás vezetője a Budaörsi Infónak elmondta, hogy 30 csapat indult a versenyen 20 országból. A budaörsi mentők csapata tavaly ötödik helyezést ért el.
“Nagyon sokat készültünk a versenyre, és nagyon elégedettek és boldogok vagyunk, hogy ilyen jó eredménnyel végeztünk.”
Minek köszönhetitek azt, hogy a második helyezést sikerült elérnetek?
“Azt gondolom, hogy a kiegyenlített, állandó magas szinten teljesített feladatok megoldásának köszönhetjük a győzelmet. 17 feladat volt, amit 24 óra alatt kellett megoldanunk. Reggel héttől másnap negyed ötig kellett életet mentenünk, és a jó csapatmunkának köszönhetően nagyon eredményesek voltunk.”
Milyen feladatok voltak?
“Tömeges kárhelyen kellett sérülteket ellátnunk, osztályozni őket, betegeket az ellátóhelyről eljuttatni a kórházba, volt gyerek, felnőtt és baleseti sérült ellátás is.
Megismerkedtünk egy új mentéstechnikai eszközzel, egy nyakrögzítővel, ami alkalmas arra, hogy az állat is kiemelje. A legnehezebb feladat a hajnali eset volt, ahol sok-sok órás csúszással tudtuk csak a feladatot ellátni, és másfél-két órát kellett várakoznunk. Itt egy robbanásban megsérült beteget kellett ellátni.
Az egyik szituációban pedig egy kötélpályán rekedt beteghez kellet bejutni. Talán ez volt a legérdekesebb feladat.
Nagyon jól működött a csapatunk, annak ellenére, hogy így együtt még sosem dolgoztunk. Az első pályától kezdve kialakultak a csapaton belüli szerepek, és minden gördülékenyen működött”
Mi a következő verseny, amire készültök?
“Ősszel a Ride and Rescue versenyt is megcélozzuk. Itt tavaly első helyezést értünk el, idén sem szeretnénk rosszabb eredménnyel végezni. Ez egy nemzetközi kerékpáros, mentő verseny, amit Ausztriában tartanak.
Itt a feladat 50 km kerékpározás, és 12 változatos mentési feladat megoldása volt tavaly. A feladatok között volt újraélesztés, gyógyszerdózis számolás, súlyos sérült ellátás, helyszínbiztonság felmérése/biztosítása, gyermeksérült ellátás, házomlás áldozatainak kezelése, mentésirányítói feladatok ellátása.”
A Budaörsi Mentőállomás csapatának tagjai voltak Kelemen Péter, Tujner Szabolcs, és Nagy Gábor a motoros mentők orvosával Dr. Lausch Patrikkal kiegészülve.
“Nagyon fontosak, és jók ezek a versenyek a munkánk szempontjából, mert rengeteget tanulhatunk az ott tapasztalt feladatokból. Olyan szituációkba kerülünk, amikkel nem találkozunk a hétköznapokban olyan gyakran, viszont azokat is meg kell oldani.
Minden ilyen versenyen nagyon sokat tanulunk mind a folyamatosan frissülő nemzetközi protokollokból, mind a feladatokból. Ezeket az ismereteket és tapasztalatokat nagyon jól, a betegek ellátásának és biztonságának minőségét fokozva, tudjuk a hétköznapokban hasznosítani.”
Gratulálunk még egyszer a csapatnak, és sok sikert kívánunk a következő versenyen is!
(Budaörsi Infó/Fotó: Tujner Szabolcs)
facebook:
0 Komment