Többen vásárolnának, mint eladnának ingatlant egy kutatás szerint

Többen vannak a magyar lakosság körében azok, akik vásárolnának ingatlant, mint azok, akik eladnának az NRC marketingkutató országos, reprezentatív kutatása alapján, és főleg a fiatalabb korosztály vásárolna Közép-, valamint Nyugat-Magyarországon.

 

Az MTI-hez eljuttatott közlemény szerint a reprezentatív piackutatást a 18-59 éves lakosság körében végezték, az ingatlan adásvételi szándékot és az ingatlanközvetítőkkel való kapcsolatot vizsgálva.

A kutatás szerint a keresleti oldal mozgatja az erősödő forgalmat, mivel a megkérdezettek 21 százaléka tervezi ingatlan vásárlását, viszont csak 14 százalékuk tervez eladást. Kilenc százalék azok aránya, akik eladással együtt vásárlást is terveznek. A vevők 8 százaléka szándékozik családi otthonteremtési kedvezményt (csok) is igénybe venni a vásárlásnál.

A vásárlók között felülreprezentáltak a 30-39 évesek, a budapestiek és a Közép-, valamint Nyugat-Magyarországon élők. Az eladók sokkal inkább a 40 felettiek korosztályából kerülnek ki.

Az NRC kutatása a Duna House ingatlanközvetítő weboldalára látogatókat is megkérdezte. Közöttük magasabb az eladói és vásárlói kör is, mint a lakossági mintában, 32 százalék venne és 6 százalék eladna, de a teljes látogatói bázis csaknem fele, 49 százalék vásárló és egyben eladó is. A látogatók közötti vásárlói körben inkább a fiatalok felülreprezentáltak, míg az eladók között inkább a 40 feletti korosztály tagjai.

 

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.