A kerékanyát 846 ezerért csavarják a Forma–1-ben
- Budaörsi INFÓ
- 2016 március 13.
A Forma–1-es pilóták állnak a reflektorfényben, őket ünneplik a szurkolók a jó eredmények után, ám annak érdekében, hogy a versenyzők megfelelően szerepeljenek, komoly háttércsapat dolgozik megfeszített tempóban.
A szerelőkön hatalmas a nyomás és a felelősség, hiszen gondoljunk csak bele, néhány elvesztegetett másodperc a boxutcában helycseréhez vezethet. Vagyis egy jó csapat aranyat érhet!
„Ahogy a Red Bullnál korábban, úgy most a Ferrarinál is hálás vagyok a srácoknak az elvégzett munkájukért. Nélkülük nem sokra mennénk” – nyilatkozta Vettel, aki minden nagydíj után köszönetet mond a szerelőinek, és sörre, valamint pizzára hívja meg őket.
Nem meglepő, hogy külön edzéseket tartanak a szakemberek számára, több alakulat gyakran cserélgeti is a személyzetet, hogy megtalálja az ideális összetételt. Egészen hihetetlen, de akár két másodperc alatti boxkiállás is lehetséges már – sokat várnak tőlük, de igyekeznek értékelni az erőfeszítéseiket.
A legtöbb pénzt a „pisztolyosok” kapják, 3000 dollár (846 ezer forint)/viadalért kell minél gyorsabban meglazítaniuk és meghúzniuk az anyákat, hogy lekerülhessenek a régi abroncsok, valamint feltehessék a kollégák az újakat. Azok, akik a cserefolyamatot végzik, 1000 dollárral (282 ezer Ft-tal) gazdagodnak futamonként.
A „nyalókás”, vagyis a táblatartó mutatja a pilótának, hogy mikor indulhat, azaz nagyon kell koncentrálnia, és muszáj átlátnia a történéseket – hétvégenként 800 dollárért (226 ezer forintért) teszi mindezt. Az autókat felemelőknek 1500 dollárt (423 ezer Ft-ot) utalnak át eseményenként, a tűzoltókészülék-kezelőt 400 dollárral (113 ezer forinttal) jutalmazzák, a „stabilizátorok”, vagyis azok, akik a kocsi két oldalán arra figyelnek, hogy ne dőljön el a jármű, 450 dollárt (127 ezer Ft-ot) kapnak. Az első szárny beállítója pedig 750 dollárral (212 ezer forinttal) számolhat.
„Előre megtervezett koreográfia szerint dolgoznak a fiúk, mindenki tudja, hogy hol a helye és mi a feladata. Sokat gyakorolnak, ennek az eredménye, hogy a kerékcsererekordjuk alig 1,7 másodperc, azaz tényleg pillanatok alatt veszik le az elhasznált, és teszik fel az új gumikat az autóra” – mesélte Jonathan Wheatley (46), a Red Bull Racing csapatmenedzsere. – Csak összehasonlításul, ennyi idő szükséges egy sofőrnek ahhoz, hogy sávváltásnál indexeljen…
A tankoló a prémiumból is részesült.
Amíg volt tankolás a futamok alatt, az üzemanyagtöltésért felelős személy 2500 dollárt (706 ezer forintot) kapott versenyenként, ráadásul a csapat konstruktőri szereplésétől függően az év végi bónuszból is részesült. Vagyis a veszélyes munkát végző csapattag külön érdeke volt, hogy a lehető leggyorsabb legyen, mert így a keresetét is növelni tudta.
A Red Bull Racing kerékcseréjénél azt mutatjuk meg, hogy a szerelőcsapat tagjai mennyi pénzért végzik a munkájukat. A boxkiállás mindössze néhány másodpercig tart, de ahhoz, hogy gördülékenyen menjen minden, rendkívül összehangolt munkavégzés szükséges.
(Forrás: blikk.hu)
facebook:
0 Komment