Tovább gyűrűzik a budaörsi parkolási rendelet hatása?
- Budaörsi Infó
- 2015 augusztus 12.
(Budaörs, 2015 augusztus 12. – Budaörsi Infó) Szerkesztőségünket egy Baross utcai illetőségű lakos kereste fel egy előző cikkünk hatására, amelynek tárgya a parkolási rendelet(lenség) volt.
Varga Anita elmondása szerint hasonló folyamatok játszódnak le a Komáromi és a Széles utca között található halszálka-rendszerű parkoló részen, mint a parkolási zóna kiterjesztése előtt a Szakály Mátyás utcában. A felfestés 14 parkolósávot tartalmaz, amelyekből hetet a közvetlen lakók használnak a családi gépjárműveikhez és az ott lakók emlékezete óta az idei évben történik először, hogy rendszeresen nem tudnak szabad helyet találni, amikor munkából hazaérnek a gépkocsival.
Kérdésünkre, hogy mióta tapasztalják a szokatlan zsúfoltságot, olvasónk szinte konkrét időpontot mondott: január első hetétől kezdték el tapasztalni a jelenséget, amikor is fizetőssé vált a budaörsi autópálya szakasz.
Közben az igen sokáig elzárt József Attila utca lakói álltak hozzájuk érthető okokból, ez megkettőzte a hatást. Aztán, ahogy befejeződött a szomszédos utca felújítása, megérkezett a parkolási rendelet és a korlátozott parkolás a városba, de a telítettség nemhogy csökkent volna, hanem nőtt, amely munkanapokon, főleg reggeltől késő délutánig tart.
A legtöbb autó ismeretlen, ezek váltogatják egymást, ’jöttmentek’.
Sajnálattal tapasztalják a lakók azt is, hogy a szinte szemben lévő iparrészen található vállalkozások alkalmazottai is gyakran előttük hagyják munkaidő alatt a gépkocsijukat, amit régen ritkábban tettek.
Egyáltalán nincs kizárva, hogy a kiterjesztett parkolási zónából kiszorított nem helyi gépkocsi tulajdonosok találták meg ezt a kicsiny, de látványos parkoló részt, hogy ott folytassák a P+R tevékenységüket, amely ellen a Budaörsi Önkormányzat a parkoló zóna bevezetésével próbált megoldásra lelni.
Ha így van, az annak a jele, hogy a főváros közelségét kihasználó ingázó környékbeliek viselkedése egyáltalán nem változott meg, csupán kifelé szorulnak az óratárcsás területekről, tehát az egyszeri és végleges megoldása a kellemetlenségnek az lehet csupán, ha végezetül az egész városban bevezetik a parkolási korlátozást.
(Budaörsi Infó)
facebook:
0 Komment