Budaörs nem fizeti tovább az M1-M7-es bevezető szakaszának világítását
- Budaörsi Infó
- 2015 január 07.
(Budaörs, 2015. január 7. – Budaörsi Infó/MTI) Budaörs önkormányzata nem fizeti tovább az M1-M7-es autópályák közös bevezető szakaszának közvilágítását az útdíj kiterjesztésével “egyoldalúan megváltoztatott” közlekedési feltételek miatt – közölte Wittinghoff Tamás, a település polgármestere (Budaörs Fejlődéséért Egyesület) kedden. Budaörs Város Önkormányzatának Képviselő-testülete korábban egyhangúlag – a fideszes képviselőket is beleértve – tiltakozó nyilatkozatot fogadott el az egyes autópálya-szakaszok fizetőssé tétele miatt.
A városvezető közleményében hangsúlyozta, hogy Budaörs annak ellenére hajtott végre jelentős, több milliárd forintos fejlesztéseket a területen működő vállalkozásokkal közösen, hogy arra nem lett volna kötelezettsége.
“Ezeket a beruházásokat térítésmentesen átadtuk az állam tulajdonába – írta a polgármester -, ezenfelül jelentős részt vállalunk az útszakasz napi üzemeltetésében, és mi fizetjük a főpálya és a lehajtók közvilágítását is.”
Wittinghoff Tamás közölte, hogy az M1-M7-es autópályák közös bevezető szakaszára bevezetett útdíj egyoldalúan megváltoztatta a közlekedési feltételeket, ezért a város február 28-i hatállyal felmondja a 2002-ben kötött autópálya-világítási szerződést.
A polgármester bejelentette azt is, hogy mivel az útdíj január 1-jétől érvényes, a felmondási idő alatt nem vállalják át a közvilágítás költségeit, az erre az időszakra eső számlákat pedig továbbítják a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központnak.
A közlemény
Tekintettel arra, hogy az M1-M7 autópályák közös bevezető szakaszán útdíjat vezettek be, és ezzel a közlekedési feltételeket egyoldalúan megváltoztatták, Budaörs város önkormányzata a továbbiakban nem fizeti az autópálya és a lehajtók közvilágítását.
Erről Wittinghoff Tamás, Budaörs polgármestere 2015. január 6-án levélben értesítette a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központot.
Az M1-M7 autópálya közös bevezető szakasza keresztülszeli Budaörs városát és ily módon a helyi közlekedési hálózat szerves részeként üzemel. Ennek megfelelően a város – bár nem lett volna kötelezettsége – jelentős, többmilliárdos fejlesztéseket, bővítéseket hajtott végre, részben saját, részben a területén működő vállalkozásokkal közösen. Ezeket a beruházásokat térítésmentesen átadtuk a Magyar Állam tulajdonába. Ezen felül jelentős részt vállalunk az útszakasz napi üzemeltetésében, és mi fizetjük a főpálya és a lehajtók közvilágítását is.
Tekintettel arra, hogy az M1-M7 autópályák közös bevezető szakaszára útdíjat vezettek be, és ezzel a közlekedési feltételeket egyoldalúan megváltoztatták, ezért a Budaörs város önkormányzatával 2002-ben megkötött „világítás szolgáltatás üzemeltetése” tárgyú megállapodást 2015. február 28. napjával felmondtam.
Továbbá tekintettel arra, hogy az útdíj fizetési kötelezettség 2015. január 1-től érvényes, a felmondási idő alatt sem kívánjuk a közvilágítás költségeit vállalni, így az erre az időszakra eső számlákat továbbítjuk a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központnak.
Döntésünkről tájékoztatjuk az ELMŰ-t is.
Wittinghoff Tamás
Budaörs város polgármestere
(Budaörsi Infó/MTI)
facebook:
[…] Wittinghoff Tamás kedden közölte azt, hogy az érintett szakaszra bevezetett útdíj egyoldalúan megváltoztatta a közlekedési feltételeket, ezért a város február 28-i hatállyal felmondja a 2002-ben kötött autópálya-világítási szerződést. […]
[…] polgármestere, Wittinghoff Tamás (Budaörs Fejlődéséért Egyesület) kedden jelentette be, hogy az önkormányzat nem fizeti tovább az M1-M7-es autópályák közös be…Közölte, hogy a közös bevezető szakaszra bevezetett útdíj egyoldalúan megváltoztatta a […]