7 szokás bemutatónap Budaörsön a Kesjárban
- Budaörsi INFÓ
- 2014 november 28.
(Budaörs, 2014. november 28. – Budaörsi Infó) Több, mint ötven felnőtt ült be néhány óra erejéig ismét az iskolapadokba Budaörsön. 2014. november 27-én a Kesjár Csaba Általános Iskolában bemutató napot tartottak, ahol négy bemutató órát lehetett megtekinteni. Az órákat követően a könyvtárban a látottakkal kapcsolatban lehetett kérdéseket feltenni az intézmény tanárainak és Tóth Krisztina iskolaigazgatónak.
A Kesjár Csaba Általános Iskola a 2010-es évtől kezdve a „Bennem rejlő vezető” iskolafejlesztési program referenciaiskolája. A program az angolszász iskolakultúrára épül, és nagyon fontos életvezetési program is, amely mögött nincs vallás, filozófia. A program a gyökerektől építkezik, így már az óvodától kínál programokat.
A kiemelkedően sikeres emberek hét szokásából kiindulva 7 alapelv mentén folyik a tanítás az iskolában.
Ezek a következőek:
– Légy proaktív, Te vagy a felelős!
– Tudd előre, hová akarsz eljutni! Készíts tervet!
– Először a fontosat! Utána a játék!
– Gondolkodj nyer-nyerben! – Mindenki nyerhet
– Először érts, aztán értesd meg magad! – – Hallgass, mielőtt beszélsz!
– Teremts szinergiát! – Együtt jobb!
– Élezd meg a fűrészt! – Törekedj az egyensúlyra!
Tóth Krisztina a Kesjár Csaba Általános Iskola igazgatója a Budaörsi Infónak elmondta, hogy évi két bemutató napot tartanak évente, ősszel és tavasszal.
“Alsós és felsős órára is beülhetnek ilyenkor a látogatók. Így az érdeklődők, tanárok, szülők bepillantást nyerhetnek a Kesjár oktatási módszerébe.
Ezekkel a bemutató napokkal azt szeretnénk megmutatni, hogy erőlködés nélkül, eleve alapvető emberi attitűdként benne van a mindennapjainkban a hét szokás program. Egy jó tanár, egy jó szülő amúgy is használja ezeket a szavakat, jó példa erre bármelyik óra.”
A meghívást mi is elfogadtuk, és beültünk a harmadik osztályba egy óra erejéig. Erdélyiné Kovács Erzsébet, közismertebb nevén Zsóka néni a mesehősökről beszélt a gyerekeknek, és az ő történeteiken keresztül mutatta be a jó és rossz tulajdonságokat. Olyan volt ez az óra, mint bármelyik másik, csupán abban különbözött, hogy a gyerekek ragyogó szemmel, bár kicsit izgulva, de mégis lelkesen élvezték, hogy az óra részesei lehetnek. Közben, pedig játszva tudatosították magukban a hét szokás alapjait. A tanítónő énekkel és bábjátékkal színesítette a tanórát és még az óra 45-dik percében is mosolyt tudtak csalni a látogatók arcára gyermeki őszinteségükkel a diákjai.
Erdélyiné Kovács Erzsébet a tanóra után a Budaörsi Infónak részletezte azt a törekvésüket, hogy a hét szokás programot úgy építsék be az órákba, hogy a gyerekek megértésék a kifejezéseket és pontosan tudják miről is tanulnak, és hogy miért fontosak ezek a dolgok, mi a jelentőségük.
“A hétköznapokban még bátrabban a diákok, mint most voltak, mert kicsit megilletődnek a sok vendéget látva. Általában még jobban elmondják a véleményüket, és mindenről van véleményük.
Nagyon tudják, hogy elméletben mit kellene csinálni, de – ez el is hangzott az órán -, nagyon nehéz az életben, a játék hevében, a lökdösődés hevében, hogy éppen ki lesz az első a sorakozónál, megvalósítani ezeket az elveket. Úgy gondolom, hogy ha apró kis jelekkel figyelmeztetjük őket arra, hogy mi a helyes, akkor veszik a lapot, és nagyon felelősségteljesen tudnak viselkedni.”
Tapasztalt változást a gyerekek viselkedésében, amióta a hét szokás módszert alkalmazzák az iskolában?
“Látok változást, igen. Azt gondolom, hogy a gyerekek több időt töltenek velünk, mint a szüleikkel, ezért nem mindegy, miként töltjük el ezt az időt együtt. Az én célom tanítónéniként, hogy minden gyerek jól érezze magát. Ez nem azt jelenti, hogy minden a feje tetejére álljon, hanem hogy valóban jó érezze magát, szeressen itt lenni a gyerek.
Amikor elkezdtünk a hét szokás program szerint tanítani, akkor azt tapasztaltam, hogy ennek köszönhetően voltak gyerekek, akik nyitottabbá váltak a többiekkel szemben.”
A bemutató napon nem csak a kisdiákok, de a látogatók is nagyon jól érezték magukat. Sok mosolyt és vidámságot kaptunk a gyerekektől. A hét szokás oktatásával kapcsolatban pedig meggyőződhettünk róla, hogy sem vallási, sem pedig filozófiai elemeket nem tartalmaz. Egyszerűen csak hétköznapi értékeket közvetít. Egy olyan kikövezett útra tereli a gyerekeket, ahol játszva megtanulhatják a kapcsolatok fontosságát és azt, hogy ha valamit tesznek, azért vállalni kell a felelősséget. Természetesen a legerősebb szuper képességgel is megismerkedhetnek a program révén, és felvértezhetik magukat vele: a szeretet erejével.
(Budaörsi Infó)
facebook:
[…] Infó) 2015. március 18-án és 19-én nyílt napot tart a Kesjár Csaba Általános Iskola. Ugyanúgy mint tavaly, idén is ellátogattunk az iskolába, hogy megnézzük mi változott, hogyan zajlik az oktatás az […]
[…] Infó) 2015. március 18-án és 19-én nyílt napot tart a Kesjár Csaba Általános Iskola. Ugyanúgy mint tavaly, idén is ellátogattunk az iskolába, hogy megnézzük mi változott, hogyan zajlik az oktatás az […]