Tarlós István: bizonyosan nem a város határa lesz a behajtási díj zónahatára
- Budaörsi Infó
- 2012 június 15.
Bizonyosan nem Budapest városhatára lesz a behajtási díj zónahatára – közölte Tarlós István csütörtöki sajtótájékoztatóján, miután több kerületi polgármesterrel is egyeztetett a témában. A főpolgármester a taxirendelettel kapcsolatban azt mondta, szégyenteljes a helyzet, de az új rendelettel orvosolhatják a problémákat.
A városvezető úgy véli: ha a városhatártól számítanák a zónát, az azt jelentené, hogy 2013 közepétől mindenkinek fizetnie kellene, “aki beteszi a lábát Budapestre”, a vidékről látogatóba érkező családtagoktól kezdve a Parlamentbe érkező képviselőkig. Hozzátette: a városhatárokon “pont semmilyen” tömegközlekedési eszközre nem lehet átszállni.
A tanácskozáson részt vevő polgármesterek személyéről szóló előző napi sajtóhírre utalva elmondta: azért őket hívta meg, mert az egyikük – Láng Zsolt (Fidesz-KDNP) – a parlament önkormányzati bizottságának elnöke, a másik – Nagy Gábor Tamás (Fidesz-KDNP) – a Budapesti Önkormányzatok Szövetségének (BÖSZ) elnöke, a harmadik – Wintermantel Zsolt (Fidesz-KDNP) – közlekedésmérnök és szakértő. Bús Balázs (Fidesz-KDNP) óbudai polgármesterre utalva jelezte: a tanácskozásra nem azt hívta meg, aki “szociális munkás alapfoglalkozású, és azt javasolta, hogy egész Budapest területére vezessék be a dugódíjat”.
A városvezető tájékoztatása szerint két behajtási zónahatárt vizsgálnak: az egyik a Hungária körútra vonatkozik, a másik egy ennél szűkebb pesti városmagra, a budai oldalon a jelenlegi elképzelések szerint a Margit körút vonala lenne a határ.
A fizetendő díjjal kapcsolatban Tarlós István jelezte: személyes álláspontja, hogy a zónában lakók ne fizessenek, mindenki más viszont viszonylag magasabb összeget, 400-500 forintot fizetne. Hozzátette, hogy nem ebben, hanem a kedvezményekben, a kedvezményezettek megállapításában lesz nehéz megegyezni.
A főpolgármester hangsúlyozta: szeretné világossá tenni, hogy az úgynevezett dugódíjat mindenképpen be kell vezetnie a fővárosnak, ugyanis azt elődje, a szabad demokrata Demszky Gábor a 4-es metró uniós támogatásának feltételeként vállalta.
Kijelentette: a városvezetés nem ragaszkodik mindenáron a dugódíjhoz, más megoldást – például csak a BKV működtetésére fordítható iparűzési adót – is jónak tartana, de a kormány egyebek mellett ezt a változatot támogatta a tömegközlekedési társaság hosszú távú finanszírozásáról szóló megállapodásban.
Tarlós István szólt a taxirendeletről is, közlése szerint szégyen az, ami Budapesten taxiügyben zajlik, az autók megjelenése “kriminális”, bizonyos helyeken alvilági módszerekkel harcolnak a piacért, ezért a helyzetet rendezni kell.
A főpolgármester a sajtótájékoztatón, amelyet a taxis szervezetekkel folytatott tárgyalások után tartott, azt mondta, néhány kérdésben engedni tudnak a szakmai szervezeteknek, ilyen a fix összegű tarifa bevezetése és az egységes megjelenés dizájnja is. Két dologban azonban nem tudnak kompromisszumokat kötni: a rendelet elemeinek egységes időpontban való bevezetése, illetve a műszaki paraméterek meghatározása. Ezzel kapcsolatban jelezte: nem lehet “méltatlan” körülményeket teremteni.
facebook:
0 Komment