A “vámpír vérital” a kínai fiatalok új őrülete
- Budaörsi Infó
- 2014 július 15.
A kínai online áruházakban megrendelhető, a fiatalok körében egyre keresettebb “vérital” fogyasztásának veszélyeire hívta fel a figyelmet az állami élelmiszer és gyógyszerfelügyelet hétfőn Kínában.
Az egészségügyben használt transzfúziós zsákokhoz hasonló csomagolásban kapható “vámpír véritalok” minőségét hivatalosan nem ellenőrizték, azokat engedély nélkül hozták forgalomba – közölte a hatóság.
A helyenként “vér energiaitalként” reklámozott és a fiatalok körében nagyon gyorsan rendkívül népszerűvé vált terméket a vevő a kívánsága szerinti vércsoport feltüntetésével is megrendelheti.
Az állami felügyelet figyelmeztet, hogy a terméken szereplő címkék többsége hamis, az italok értékesítését megtiltották, az internetszolgáltatókat pedig kötelezték a folyamatosan frissülő kínálat szigorúbb és alaposabb ellenőrzésére, az illegális kereskedők elleni fellépésre.
Egyes médiajelentések szerint az új őrület kiváltásában meghatározó szerepük van a True Blood – Inni és élni hagyni, valamint a Vámpírnaplók című amerikai televíziós sorozatoknak.
Az úgynevezett vérivászat sok helyütt immár jelenséggé vált, és a kereslet olyan mérteket öltött, hogy külön “témakávézók” nyíltak, ahol a kiszolgálószemélyzet orvosnak és ápolónak öltözik, az italokat pedig transzfúziós zsákokban szolgálják fel. Egy északkelet-kínai kávézóban egy csomag műanyagcsövön át felszívható vörösáfonyalé 60 jüanba (2200 forint) kerül.
Egyes vendéglátóipari egységekben falra szegezett koporsók alkotják a dekorációt, az ételekhez pedig kérés nélkül is nagy mennyiségű ketchup jár. Az italokat, legyen az kávé, ásványvíz, fehér bor, kóla vagy sör, vörösre színezve töltik a zsákokba felszolgálás előtt.
Az interneten már egy különleges vérhelyettesítő italt is hirdetnek, amelynek – a reklám szerint – ugyanolyan a színe, szerkezete és tápanyagtartalma, mint a véré, csak az íze más. Kívánságra különböző színekben, így kékben, citrom- és narancssárgában is megrendelhető.
facebook:
0 Komment