Kínai cégek hatalmas profitra tesznek szert a futball-vb-ből
- Budaörsi Infó
- 2014 június 15.
A vb hivatalos kabaláival kezdve a serlegeken át a stadionokat fűtő napelem-panelek készítéséig a kínai cégek számára jelentős hasznot hoz a csütörtökön kezdődött labdarúgó-világbajnokság.
A kínai sajtóban megjelent részletes összefoglalóból kiderül: bár nemzeti csapatával Kína nem jutott el Brazíliába, a világbajnokság kellékein keresztül igenis komoly szerepet vállal a sikerben.
Így például a Brazucát, a vb labdáját az adidasszal együttműködő sencseni Longway vállalat fejlesztette ki, amelynek szakemberei az azonos súlyú és formájú labdák pattanóképességét is javították.
Kínai gyárakban készülnek a világbajnokság kabalafiguráinak milliói is: a Fuleco nevű háromöves tatu plüssjeinek 20 centistől két méteresig nyúló változatát a keleti part üzemei már 2013 óta folyamatosan gyártják. A készítéséért felelős hangcsoui Kayford Holdings a kabalán túl a háromdimenziós figurák, kulcstartók és egyéb kiegészítők gyártási jogának is hivatalos tulajdonosa.
Szintén a keleti part gyáraiból került ki a vb helyszínén értékesülő több tíz millió nemzeti zászló, köztük nemcsak a brazil, de a résztvevő többi országé is. A sálak, színes parókák nagy része is a kínai gyártóktól érkezik.
A caxirolát – amely golyókkal megtöltött plasztik kosárka, s a vb hivatalos “hangszere” – szintén Kínában gyártják, sőt a Hszinhua hírügynökség szerint a világ összes caxirolájának 90 százaléka a kelet-kínai Jivu városából kerül a piacokra.
A vb nyolc legnagyobb szponzorának egyike a Jingli Solar napenergiai cég, mely a mérkőzésnek helyt adó városokban felszerelt paneljeivel járult hozzá a sikerhez. A stadionok LED-kijelzőinek egy része szintén kínai: azok gyártási jogát a sencseni Aoto Electronics vállalat nyerte el egy 7 millió jüanos (250 millió forint) pályázaton
facebook:
0 Komment