Costa Concordia – Giglio szigete kártérítést követel a hajótársaságtól
- Budaörsi Infó
- 2012 szeptember 14.
A Costa Crociere hajótársaság vagyonának bírósági lefoglalását kérte Giglio szigetének önkormányzata a január 13-án sziklának ütközött Costa Concordia óceánjáró okozta károkért.
A Giglio partjainál zátonyra futott Costa Concordia által okozott “kár mértékét a hajónak a tengerből való eltávolítása után tudjuk csak meghatározni. A kár azonban mindenképpen hatalmas” – jelentette ki az olasz hírügynökségeknek Alessandro Lecci ügyvéd, Giglio jogi képviselője.
Az alig több mint ezernégyszáz lakosú toscanai sziget önkormányzata azzal a kéréssel fordult az illetékes grossetói bírósághoz, indítson lefoglalási eljárást a Costa Crociere, genovai székhelyű hajótársasággal szemben. Giglio kártérítést igényel a hajószerencsétlenség következményei miatt.
Az ügyvéd nem részletezte, milyen kárról van szó, de az olasz sajtó szerint egyértelmű, hogy a Costa Crocierének a szigetet övező, természetvédelmi területként számon tartott tengerszakasz és Giglio partvidéke környezeti szennyezése miatt kell fizetnie. A szivattyúkkal eltávolított üzemanyag kivételével a Costa Concordiáról minden más a tengerbe került, a tisztítószerektől kezdve a konyhai olajig.
A hajóroncs anyagi veszteséget okozott Giglio idegenforgalmának is, a szigetet nyáron ellepő katasztrófaturizmus ellenére.
Ami a hajószerencsétlenség okait illeti, a Costa Concordia fekete dobozát ellenőrző szakértők a héten adták át jelentésüket a bíróságnak. Az olasz sajtóban is megjelent jelentés egyaránt felelősnek tartotta Francesco Schettino kapitányt és a Costa Crocierét. A hajótársaság a zátonyra futás után kevesebb mint negyedórával tudott arról, hogy a hajó süllyed, mégsem rendelt el evakuálást és nem értesítette a kikötőkapitányságot. Az utasok telefonáltak a hatóságoknak.
“A szakértők megerősítették, hogy a Costa Concordián hihetetlen tévedések sorozata történt, és Schettino kapitányt csak részben terheli felelőség. Egyre több jel utal a hajótársaság bűneire, egyebek között a teljesen felkészületlen legénység és a vészhelyzet kaotikus kezelése miatt” – mondta Sebastiano Venneri, a Legambiente környezetvédelmi szervezet nevében.
facebook:
0 Komment