Közérdekű – Lakcímváltozás bejelentése

Lakcímváltozást csak a lakóhely szerinti polgármesteri hivatalban lehet bejelenteni!
Egyes űrlapok olvasásához, kitöltéséhez az Adobe Reader szükséges, amelynek legújabb magyar nyelű verziója ingyenesen letölthető innen.

 

 

Az ügytípus megnevezése Lakcímváltozás bejelentése
Az ügy leírása (ügymenet, eljárási szabályok) Lakcímváltozást csak a lakóhely szerinti polgármesteri hivatalban lehet bejelenteni!
Lakcím lehet lakóhely cím (régi nevén: állandó lakcím) és tartózkodási hely cím (régi nevén: ideiglenes cím).
A tartózkodási hely megszűnését, ha egyidejűleg új tartózkodási helyet nem jelent be – a lakóhely szerinti, valamint a tartózkodás helye szerinti polgármesteri hivatalban is be lehet jelenteni.
A lakcímbejelentést személyesen, kiskorú, valamint korlátozottan cselekvőképes ill. cselekvőképtelen személy esetén törvényes képviselő útján lehet teljesíteni.        Lakcímbejelentést meghatalmazott is intézheti, de ha egy család együtt jelentkezik be, az egyik nagykorú családtag teljesítheti a bejelentést külön meghatalmazás nélkül is.
Lakcímjelentő lapot – melyen a lakcímváltozást kell bejelenteni – az okmányiroda ügyfélszolgálatán kérhet. A lakcímjelentő lapot a bejelentkezőnek alá kell írnia. A szállásadó aláírása, valamint a jogcím megjelölése is szükséges, mellyel hozzájárul a lakásba történő bejelentkezéshez. Szállásadó a lakás tulajdonosa ill. tulajdonosai, haszonélvező(k), önkormányzati bérlakás esetén a bérbeadó(k). Aláírásuk mellett fel kell tüntetni a személyi igazolvány számukat is. A lakcímjelentő lapon szerepelnie kell az ingatlan helyrajzi számának is.

Az ügyintéző a változást a nyilvántartásba bejegyzi, majd legyártja és átadja a lakcímkártyát a  kérelmező részére.

Önkormányzati lakásba állandó lakcímet csak meghatározott személyek létesíthetnek, úgymint: bérlő, bérlőtárs, bérlő szülője, házastársa, gyermeke, valamint a bérlő jogszerűen befogadott gyermekétől született unokája (akkor, ha a gyermek szülőjének is a nagyszülőnél van a címe).

Az eljárás jogi alapja
  • a polgárok személyi adatairól és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. Törvény
  • a polgárok személyi adatairól és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. Törvény végrehajtásáról rendelkező 146/1993. (X. 26.) Korm. rendelet
Eljáró szervezeti egység Okmányiroda
Illetékességi terület A bejelentkezés helye szerinti önkormányzat jegyzője
A kérelem kötelező tartalma
Csatolandó mellékletek
  • a bejelentkező lakcímkártyája, személyazonosító okmánya(személyazonosító igazolvány vagy érvényes vezetői engedély vagy érvényes útlevél) vagy ezek hiányában születési anyakönyvi kivonat
  • új építésű ingatlanba történő bejelentkezéshez: adásvételi szerződés, vagy használatba vételi engedély, vagy fennmaradási engedély, vagy társasházi alapító okirat, vagy házszámigazolás
Hivatalból beszerzendő mellékletek  
Az eljárás illetéke Illetékmentes
Az eljárást megindító irat benyújtásának módja (cím) Lakcímjelentő lap
Az irat benyújtására nyitva álló határidő  
Ügyintézési határidő 22 munkanap
I. fokon döntést hozó szerv Körzetközponti Jegyző
II. fokon döntést hozó szerv Középmagyarországi Regionális Államigazgatási Hivatal, 1056 Budapest, Váci út 62-64.

 

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.