Hasznos tanácsok az szja-bevallási tervezethez
- Budaörsi INFÓ
- 2020 április 02.
(Budaörs, 2020. április 2. – Budaörsi Infó/NAV) Az szja-bevallási tervezet már két hete elérhető a webes felületen. A tervezetet érdemes átnézni, összehasonlítani a munkáltatóktól, kifizetőktől kapott igazolásokkal, és szükség esetén módosítani, majd beküldeni. A jóvá nem hagyott tervezet – az egyéni vállalkozók, a mezőgazdasági őstermelők és az áfafizetésre kötelezettek kivételével – a május 20-ai határidő lejártát követően automatikusan bevallássá válik.
Aki olyan jövedelmet is szerzett tavaly, amelyről a NAV-hoz nem érkezett kifizetői adatszolgáltatás (például magánszemélytől ingatlan-bérbeadásából származó jövedelem), annak a bevallási tervezetet ki kell egészítenie.
Ha a bevallásban szerepel fizetendő személyi jövedelemadó vagy szociális hozzájárulás, és ezek összege nem több mint 200 ezer forint, akkor – egyéni vállalkozók és az áfás magánszemélyek kivételével – idén is kérhető, akár 6 havi pótlékmentes részletfizetés, amit a bevallásban (81. sor) kell jelölni. Az első részlet befizetésének határideje 2020. május 20.
Ha a tervezetben visszaigényelhető adó szerepel, akkor a visszautaláshoz meg kell adni a bankszámlaszámot vagy a postai címet, attól függően, hogy miként szeretné visszakapni az adózó az év közben többletként befizetett adót. Ha valaki tavaly több önkéntes pénztárnak is fizetett, a bevallásban kell jelölnie, hogy melyik pénztárhoz kéri a visszautalást.
Akik papíralapon adják be bevallásukat, alá kell írniuk a főlapot, különben a bevallás érvénytelen.
Az szja 1+1 százalékáról mindenki nyilatkozhat akár a webes felületen, akár papíralapon, melyet postán is beküldhet a NAV-hoz. Ha a munkáltató vállalja a rendelkező nyilatkozatok összegyűjtését, akkor a munkavállalóknak a nyilatkozataikat május 11-éig kell átadniuk a munkáltatók részére.
A tervezet kiegészítésében, módosításában, a bevallás elkészítésében segíthet a NAV honlapján elérhető „Gyakori kérdések és válaszok az szja-bevallásról” című tájékoztató (https://nav.gov.hu/data/cms519064/039_UTF_1350_GYIK2_2020_Internet_20200316.pdf).
Az adóügyek döntő többsége elektronikusan is intézhető, ezért a hivatal kéri ügyfeleit, hogy válasszák az elektronikus vagy telefonos ügyintézését, elkerülve a személyes megjelenést és a sorban állást. A NAV Általános tájékoztató rendszere, a NAV Infóvonal a 1819-es telefonszámon ingyenesen hívható.
Ha az ügyfelek mindenképpen szükségesnek érzik a személyes megjelenést, foglaljanak időpontot!
(Budaörsi Infó/NAV)
facebook:
0 Komment