MEKH: hatósági és fogyasztó együttműködést igényel a szolgáltatóváltás

A villamosenergia-, valamint a földgázszektorban folyamatban lévő szolgáltatóváltások több millió fogyasztót érintenek, egyben több hatóságot is, amelyeknek együtt kell működniük, hogy a váltás minél zökkenőmentesebb legyen – hívja fel a figyelmet a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében.

 

A hivatal tájékoztatott arról, hogy konzultációt tartott a szolgáltatóváltásokkal kapcsolatban felmerülő fogyasztóvédelmi kérdésekről a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) és a megyei kormányhivatalokban működő fogyasztóvédelmi szakembereivel közösen, mivel az energetikai fogyasztóvédelmi kérdésekben megoszlanak a hatáskörök.

A konzultáción áttekintették az elmúlt időszakban zajlott szolgáltatóváltások szabályozási környezetét, a felmerülő fogyasztói problémákkal kapcsolatos hatásköri kérdéseket és a megoldási módokat – közölték.

A MEKH szerint a szolgáltatóváltás során felmerülő egyik fő kérdés a fogyasztók átadás-átvételekor a fogyasztott mennyiség elszámolása, ezzel együtt az átadási mérőállás meghatározása. A hivatal kiemelte: fontos, hogy a fogyasztók lehetővé tegyék az elosztóknak a rendkívüli leolvasást, vagy telefonon jelentsék be a mérőállásukat, mivel átadás-átvételekor a leginkább felmerülő kérdés a felhasznált mennyiség elszámolása, és az átadási mérőállás meghatározása.

Hozzátették: lehetetlen minden érintett fogyasztásmérőt az átadás-átvétel napján leolvasni, ezért az adattárolós és a távleolvasható fogyasztásmérők kivételével minden átadás-átvételi mérőállást speciális becslési algoritmusok segítségével határoznak meg. A becslési módszerek pedig annál pontosabb eredményt adnak, minél közelebb van az utolsó leolvasás időpontja az átadás időpontjához – írták.

 

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.