Civilszervezetek forrásteremtése workshop Budaörsön
- Budaörsi INFÓ
- 2025 március 26.
(Budaörs, 2025. március 26. – Budaörsi Infó) 2025. március 25-én civilszervezetek számára tartottak előadást és workshopot a budaörsi PostART-on.
Az előadást Mikó F. László, pályázati tanácsadó tartotta.
Elsőkét az akadályokat, problémákat határozta meg, majd pedig tudományosabb megalapozott prezentációra került sor. Végül konkrét problémák vizsgálata következett, és az elvégzett feladatok kiértékelésével zárta a programot.
Mikó F. László szerint az alapvető probléma az, hogy a szervezetek működésüket szeretnék megoldani pályázati forrásból. Sok esetben berohannak az önkormányzatokhoz, és megpályázzák az éves működéshez szükséges összeget. 100 000 Ft-tól 600 000 Ft-ig szoktak támogatást adni a települések a civil szervezetek számára. (Budaörsön jelenleg 850 000 Ft-ra lehet pályázni.)
Ezen kívül viszont más lehetőségek is vannak, például lehet pályázni a Nemzeti Együttműködési Alaphoz, de ez már az előadó elmondása szerint nehezebben elérhető.
Miért van szükség forrásteremtésre?
Fenntarthatóság, programok bővítése, hatékony működés biztosítása.
Számos módszer létezik a forrásteremtésre.
Pályázati lehetőségek: vannak hazai és nemzetközi pályázatok is, érdemes külföldre is pályázni (pl: Európai Szociális Alap)
„Fontos, hogy szervezetünkre úgy gondoljunk mint ÖSSZEKÖTŐ, aki segít lehetővé tenni, hogy a támogató választ tudjon adni az általa fontosnak vélt társadalmi problémára, igényre vagy szükségletre. Ebből következik az is, hogy forrásteremtéshez kapcsolódó különböző kommunikációnkban ne a szervezetet helyezzük előtérbe, hanem a problémáról/igényről/szükségletről beszéljünk részletesebben.”
A megfelelő támogató megtalálása érdeklében kutatást kell végezniük a szervezeteknek.
Nagyon fontos, hogy kétoldalú kapcsolatot építsenek ki a céggel, akitől szeretnénk támogatást kérni, és egyenrangú félként tárgyaljanak.
Az első feladat egy részletes projektterv elkészítése, aminek tartalmaznia kell a a célkitűzéseket és a költségvetést is, továbbá a projekt várható hatásait a közösségre és a cégre.
A pályázat megnyerése után is oda kell figyelni a kapcsolattartásra az adományozóval. Vissza kell jelezni, hogy mi történt a támogatással, hogy a cég érezze a támogatásuk hasznosságát.
A második prezentációban az adományszerzés alapjait mutatta be az előadó.
Mi az adományszervezés?
Az adományszerzés azonos a tervezéssel. Egy stratégiát kell kidolgozni arról hogy honnan és milyen módon, és milyen forrást szeretnénk szerezni. Az adományszerzés nem lehet meg tudatosság és a megfelelő akció nélkül.
Fontos, hogy a szervezetünkre úgy gondoljunk mint összekötő, aki segít lehetővé tenni a terveinket.
Az anyagi forrásokon kívül másra is szükségünk van, humán erőforrásra, kapcsolati tőkére is.
Ha tovább akarunk lépni akkor adatbázist kell létrehoznunk. Meg kell vizsgálnunk, hogy kik azok akik támogatnának minket, milyen érdekek vannak, milyen motiváció, van e benne potenciál.
Érdemes a reménytelennek látszó pályázatokon is elindulni.
Egyéni adományozóktól is lehet támogatást kérni. A lényege a szervezet iránti elkötelezettség.
Hat lépés vezet az adományozóhoz: megfelelő személy, megfelelő személyt keresse, megfelelő időpontban, megfelelő helyen, megfelelő cél elérése érdekében, megfelelő összeget kérve.
A prezentációk utána feladatokat kellett a résztvevőknek megoldaniuk.
Az előadó hozzátette, hogy a mesterséges intelligencia egy új lehetőség arra, hogy segítse a munkánkat. Ha pontosan le tudjuk írni azt, hogy mit szeretnénk kérni, hogy mit csináljon nekünk, akkor fog tudni adni nekünk választ.
Ha általánosságban kérdezünk, akkor általánosságban fog válaszolni. A mesterséges intelligencia nagyon jól összerak egy pályázati anyagot. Nem biztos hogy ezzel elégedettek leszünk, de kapunk egy vázat, amit ki tudunk egészíteni.
(Budaörsi Infó)
facebook:
0 Komment