Leszállt egy repülő az M1-M7 bevezetőjénél
- Budaörsi INFÓ
- 2016 május 30.
2016. május 30-án leszállt egy Cessna kisrepülő az M1-es – M7-es autópálya közös szakaszán, Budaörsnél.
Az M1-M7 kivezető szakaszán, Budaörsnél, a 10. kilométerszelvénynél landolt egy kisrepülő – jelentette az Útinform, amely szerint a gép műszaki hiba miatt kényszerült a leszállásra. A gép a külső és felhajtósáv egy részét foglalja el.
A Blikk információi szerint a Cessna-152-es két emberrel a fedélzetén átstartolási feladatot hajtott végre a budaörsi repülőtéren. Az átstartolás utáni emelkedéskor azonban a pilóta észlelte, hogy jelentősen gyengül a hajtómű teljesítménye. Ekkor döntött úgy, miután visszafordulásra lehetősége nem maradt, hogy az alatta lévő autópálya jobb szélén kísérli meg letenni a repülőgépet.
A szemtanúk elmondása szerint a manőver kiválóan sikerült, a repülőgépnek és az autópályán közlekedőknek sem lett bajuk.
A BRFK azt írta, hogy a repülőgép az M1-M7-es fővárosból kifelé vezető oldalán, a 10-es kilométernél szállt le.
A rendőrség később közleményében tudatta: amikor a BRFK járőrei észlelték, hogy a repülőgép alacsonyan száll és folyamatosan ereszkedik, gépjárművükkel mögé álltak és megkülönböztetett jelzéssel megkezdték a forgalom terelését, lassítását. A rendőri intézkedésnek is köszönhetően senki sem sérült meg és anyagi kár sem keletkezett – emelte ki a BRFK.
Vályi Csongor, a budaörsi repülőtér vezetője elmondta: a pilóta és utasa oktatórepülést hajtott végre, amelyre a budaörsi repülőtérről indultak. Az oktató a felszállás után úgy érezte, gyengül a hajtómű, ezért úgy döntött, kényszerleszállást hajt végre az autópályán. A művelet alatt nem sérült meg senki, az autópályán haladó autók és a repülőgép sem – közölte.
Tájékoztatása szerint a pilótáknak azt tanítják: ha a gép még repül, de már nem irányítható, azaz nincs vonóerő, akkor kényszerleszállást kell végrehajtani egy arra alkalmas területen. Ebben az esetben az autópálya volt a létező legjobb megoldás – fűzte hozzá.
Bajkó Erika, a Közlekedésbiztonsági Szervezet szóvivője az MTI érdeklődésére elmondta: az oktatórepülésen a többi között az úgynevezett talajérintéses átstartolást is gyakorolták, és egy felemelkedés után 150-200 méteres magasságnál észlelték, hogy csökken a gép motorteljesítménye.
Ezért az oktató átvette a vezetést, de neki sem sikerült megoldania a problémát. Sőt – tette hozzá -, a teljesítmény csökkenése lehetetlenné tette a vízszintes repülést is, ezért kellett leszállniuk a repülőtéren kívül, és az adott magasságból “nem tűnt reális lehetőségnek más hely”.
Ismertette: a helyszíni szemlén a szervezet balesetvizsgálói megállapították, hogy a repülőgép fel volt töltve a szükséges üzemanyaggal, tehát az nem fogyott ki. Ugyanakkor – fűzte hozzá – azt is tapasztalták a helyszíni próbán, hogy mintegy 1300-as percenkénti fordulatszámnál üzemanyag-ellátási probléma lép fel. Bajkó Erika azt is közölte, hogy a gépet hangárba viszik és igazságügyi szakértő jelenlétében bontják meg a motorját.
Az M1 tudósítója a helyszínről arról számolt be, hogy a gépet próbálták beindítani, de lefulladt. A délutáni Híradóban azt mondták: a repülőt szétszedik, szárnyait leszedik és trélerrel fogják elszállítani.
(Budaörsi Infó / Forrás: blikk.hu/index.hu/MTI)
facebook:
0 Komment