TV2: hibázott a csatorna az Éden Hotel egyik adása kapcsán, mérlegelik, lesz-e még ilyen valóságshow-juk
- Budaörsi Infó
- 2015 április 30.
A TV2 elismeri hibáját és elnézést kér az Éden Hotel című valóságshow egyik adásában képernyőre kerültek miatt – olvasható az ezt kiváltó eseményeket pontosan meg nem jelölő, az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményben.
A TV2 egyúttal kijelenti, hogy kész műsorpolitikájának felülbírálására, és mérlegeli, hogy a jövőben indít-e hasonló jellegű valóságshow-t – írták.
A korábban több civil szervezet, illetve párt által is kifogásolt, szexuális bántalmazásnak minősített jelenettel kapcsolatban azt írják, sem a sorozatot gyártó cég, sem a TV2 kollégái nem jártak el kellő érzékenységgel, amikor a kérdéses helyzetet látták és értékelték. Ezért a képernyőre kerülő adások technikai és tartalmi ellenőrzéséért felelős kreatív osztály vezetője és a tartalom átvételéért felelős szerkesztője írásbeli figyelmeztetést kapott.
Mint írták, a TV2 tudatában van a valóságshow-k megosztó és olykor szélsőséges tartalmi sajátosságainak, valamint az erre a show-ra kifejezetten jellemző taktikai elemek, párbeszédek és aktivitások megfelelő érzékenység nélküli bemutatása veszélyeivel, ezért szigorítják ellenőrzési folyamataikat, hogy hasonlóan kifogásolható tartalom ne kerülhessen a jövőben képernyőre.
A csatorna emellett támogatja a nők elleni erőszakkal kapcsolatos társadalmi párbeszéd szélesítését, amelynek aktuális műsoraiban teret fog adni, munkatársaik pedig szakmai és etikai továbbképzést is kapnak, aminek kiemelt témája lesz “a nők elleni erőszakkal kapcsolatos normák és elvárások ismerete”. Annál is inkább, mert “a jelenetben fellelhető agresszív és méltatlan verbális és nonverbális viselkedés nem összeegyeztethető a TV2 értékrendjével” – tették hozzá.
Néhány órával a közlemény kiadása előtt jelentette be a Vodafone, hogy a TV2-n új kampányt nem indít, a jelenleg tervezett kampányai előkészítését pedig felfüggeszti mindaddig, amíg a csatorna által ígért, az üggyel kapcsolatos belső vizsgálatának eredményét transzparens módon nyilvánosságra nem hozza.
A tévéadón saját közlése szerint több százmillió forintos nagyságrendben hirdető távközlési cég másik igénye az volt, hogy a médiavállalat világos állásfoglalásban garantálja, hogy a jövőben műsoraiban a női jogokat maximális tiszteletben tartja és tartatja, valamint mindent megtesz az ezzel kapcsolatos törvények és etikai normák betartása és betartatása érdekében.
facebook:
0 Komment