Befellegzett a kínai társulatok külföldi “reklámfellépéseinek”

Megtiltják a kínai művészeti társulatoknak a külföldi, úgynevezett “marketingszerepléseket”, amikor az előadás öncélú magamutogatás, nem fejez ki igazi művészi teljesítményt – derült ki a kulturális tárca szerdán közzé tett intézkedéséből.

 

A minisztérium tudomására jutott, hogy művészi körökben elharapóztak az olyan külföldi fellépések, amelyek még a bevételt sem tartják szem előtt.

A társulatok a piaci megmérettetés helyett nem ritkán saját költségükön koncerteznek, bérelnek ki neves helyszíneket, ajándékba adják a jegyeket, helyenként még fizetnek is a közönségnek a jelenlétért csak azért, hogy utána ezzel büszkélkedhessenek – fogalmaztak a kormányzati illetékesek.

Ugyanez vonatkozik különböző kiállításokon, előadótermekben történő szereplésekre is. Példaként a bécsi Musikverein Aranytermét hozták fel, ahol elvben a “kulturális cserekapcsolatok elmélyítése” céljából koncerteztek kínai művészek.

Voltak, akik állami, költségvetési pénzből finanszírozták turnéjukat, és médianyilvánosságot is szerveztek maguknak.

A kulturális minisztérium szerint ezek a csoportok és szervezőik nemcsak anyagi és emberi erőforrásokat herdáltak el, hanem kárt okoztak az ország kulturális hírnevének is.

A külföldön turnézó előadókat Kínában a művészek elitjéhez sorolják – jegyezte meg a Hszinhua hírügynökség.

A tárcavezetés azt ígérte, hogy megálljt parancsol a jelenségnek, változtat a szabályozáson, növeli az ellenőrzéseket és utánanéz a határon túlra szervezett fellépéseknek.

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.