Kertészné Babják Hedvig: A gyerkőcök adják a legtöbb örömöt és erőt
- Budaörsi INFÓ
- 2017 szeptember 26.
(Budaörs, 2017. szeptember 25. – Budaörsi Infó) Budaörs Város Önkormányzat Képviselő-testülete a közoktatásért folytatott kiemelkedő szakmai tevékenység megbecsüléseként alapította a Szakály Mátyás Pedagógus Emlékérmet 1993-ban. 2017. szeptember 18-án, a képviselő-testületi ülésen három pedagógus vehette át ezt a díjat. Cikkünkben az egyik kitüntetettel, Kertészné Babják Hedviggel készült interjúnkat olvashatják.
Kertészné Babják Hedvig 1977 óta dolgozik pedagógusként, Budaörsön 1996 óta tanít, 2001-től a Budaörsi Herman Ottó Általános Iskolában.
Kertészné Babják Hedvig a Budaörsi Infónak elmondta, hogy nagy örömmel és büszkeséggel töltötte el, hogy megkapta ezt a rangos elismerést a várostól.
“Külön köszönet illeti ezúton is igazgatómat Turcsik Viktort és nagyon kedves kolléganőmet, Mikolai Elemérné igazgatóhelyettest, akivel régebben 8 évig tantárgycsoportos rendszerben párban dolgoztunk.
Ő ismerte és értékelte munkatempómat, munkabírásomat, hogy mindig szívesen vállaltam többet, igyekeztem nagyon aktívnak lenni, a tanulók jobb és biztosabb tudásszintjeinek eléréséért. Jó volt érezni a köszönetet és megbecsülést ilyen nagy plénum előtt, a színvonalas ünnepségen, ahol különösen jól esett, hogy sok kollégám osztozott örömömben.”
Mi az, ami motiválta az elmúlt években, hogy a munkáját ilyen magas minőségben végezze?
“A negyven év nagyon hosszú idő volt, de úgy érzem, nagyon gyorsan el is repült. Elsősorban a kihívás volt ez a motiváció, hogy minden évben, minden nap, minden órán, átadni a kis nebulóknak a számukra új varázslatot, a kicsit, a keveset, de mindig újat, akár magyar nyelv, természetismeret, vagy a matek világából.
Érdekesen, játékosan, jó hangulatban, hogy valóban figyeljenek is rám. Egy kicsit mindig színésznek kellett lenni, becserkészni őket, hogy befogadják a sok-sok új információt. Nagyon motiváló volt a gyerekek kedvessége, szeretete, a visszajelzés, hogy jól érzik magukat, majd később az elért osztályzatok is, bár nem vagyok érdemjegy centrikus.
Nyilván, ha 30 fő esetén 10-12 jeles dolgozat lett, ez engem is minősített, örömmel töltött el, hogy jól adtam le az adott téma anyagát. Erőt szintén ebből lehetett meríteni és persze a diákok apró szóbeli megnyilvánulásaiból is: … „aha, most megértettem”… vagy … „nagyon szuper volt ez a matekóra” (5. évfolyam) … vagy „kérünk még ilyen jó feladatokat” (3. évfolyam).
Nagyon motiválóak voltak még az elért szép versenyeredmények is matematikából. Ott izgulni a Zrínyi Ilona Pest Megyei matematika verseny eredményhirdetésén több alkalommal is, és várni izgatottan, hogy a 10 helyezésből az 1. 2. 4. 5. stb… helyezésnek ujjonghattak tanulóim. Együtt örülni velük a sok-sok órai matekozás után, a megérdemelt díjaknak.”
Volt, van esetleg példaképe?
“Egykori Pápai iskolámban volt egy nyugodt, kedves, precíz tanító nénim, Zsuzsa néni, aki mindig is példaképem volt. Nagyon felnéztem rá. Szigorú volt, de nagyon érdekesen tanított, sokat játszottunk, szinte észrevétlenül okosodtunk óráin. Később, gyakorlatra is hozzá kerültem vissza és még több életrevalót kaptam „tarisznyámba” tőle.
A gyerkőcök adják a legtöbb örömöt és erőt, főképpen első osztályban. Őszintén tudnak örülni, ujjongani az apró kis sikereknek, a piros pontoknak. Csillogó szemmel várják az újat, az érdekeset. Persze ez ma már a tabletek és okostelefonok világában nem teljesen általános, nagyobb kihívást jelent és több energiát igényel motiválni őket.”
Ön szerint miért érdemes még napjainkban ezt a hivatást választani?
“A pedagógus szakma szerintem régebben is, de főleg ma, igazi elhivatottság… Szeretem csinálni, kitartok, még ha időnként oly fárasztó vagy kimerítő is.
Vannak nehéz, sok energiát felemésztő napok, órák, konfliktushelyzetek a tanulókkal, melyeket nem sikerül egyből megoldani. Ezek bizony sok időt, erőt, kitartást igényelnek. Sajnos ma sok a pályaelhagyó pedagógus, akik nem vállalják fel ezeket, idejekorán feladják.
Talán meg sem érzik a szép pillanatokat, a már említett motiváló pozitív élményeket, amiből lehet, hogy egyre kevesebb van, de főleg ezekért érdemes csinálni, élményszerűen átadni a tudást, így megfelelni a kor kihívásainak.
Összefoglalva, tehát a fentieket tudnám ajánlani valamennyi fiatal pályakezdő kollégáim figyelmébe.”
Gratulálunk a kitüntetéshez!
Kertészné Babják Hedvig 1977 óta dolgozik pedagógusként, Budaörsön 1996 óta tanít, 2001-től a Budaörsi Herman Ottó Általános Iskolában.
Alsós tanító néni. A matematika tanítás nagy szívügye. Nagy lelkesedéssel, odaadással, precizitással adja át szerteágazó tudását tanítványainak.
Mindenkiből kihozza a képességeinek megfelelő tudást. Hogy ezt elérje, rengeteget korrepetál, sokszor kiemel gyerekeket a délutáni tanulásról, ha van egy kis szabadideje.
A tehetséggondozásban is élen jár. A Hermanban töltött évek alatt sok tanítványa ért el különböző versenyeken nagyon jó eredményt. A városi versenyen az elsők között végeznek tanítványai. A Zrínyi Matematika Versenyen mindig vannak megyei helyezettjei, és többször is volt már országos helyezett tanulója. A Bolyai és a Kockakobak matematika versenyeken is lettek az idén országos és megyei helyezettek tanítványi közül.
Mindig szívesen segít kollégáinak szakmai vagy egyéb területen. A fiatalokat felkarolja, és észrevétlenül irányítja a tudás átadásának helyes útja felé.
Soha nem lankadó lendülettel dolgozik az iskolában. Ha kell a felső tagozaton is tanít, mert ott van szükség matematika tanárra.
40 évet töltött a pedagógus pályán. Amit és ahogyan ez idő alatt tett mindenki számára példaértékű lehet, ezért a Képviselő-testület részére Szakály Mátyás Pedagógus Emlékérmet adományoz.
A Szakály Mátyás Díjról:
Budaörs Város Önkormányzat Képviselő-testülete a közoktatásért folytatott kiemelkedő szakmai tevékenység megbecsüléseként alapította a Szakály Mátyás Pedagógus Emlékérmet 1993-ban.
Az Emlékérem adományozható
a) életművéért annak a pedagógusnak, aki Budaörs Városáért kiemelkedő tevékenységet végzett,
b) annak a pedagógusnak, aki
– folyamatosan magas színvonalon folytat nevelő-oktató munkát és az óvoda, iskola sajátos arculatának egyik meghatározó egyénisége,
– munkájával óvodájának, iskolájának, Budaörs Városnak elismerést szerzett;
– példamutató magatartást tanúsít a közösségi és a magánéletben;
– legalább 10 évet budaörsi nevelési-oktatási intézményben pedagógusként nevelt, tanított, oktatott.
Az Emlékérem mellé díszoklevél jár, valamint az adományozottat a mindenkori minimálbér ötszöröse illeti meg. Szintén egy ÓRÁT is kap a díjazott.
Korábbi cikkeink a témával kapcsolatban:
A Szakály Mátyás pedagógus díj díjazottjai 2017-ben
Budaörs Egészségügyéért Díjjal tüntették ki Dr. Oraveczné dr. Kiss Évát
Tersánszkyné Nyitrai Éva: Az ember, ha csinál valamit, azt jól szeretné csinálni
Dr. Oraveczné dr. Kiss Éva: Sok a teendő, mi vagyunk a legkövérebbek az Unióban
(Budaörsi Infó)
facebook:
0 Komment