Gyere, meggyógyítalak, te megőrültél! – Rédl Ádám és a házasság előtti szex
- Budaörsi INFÓ
- 2015 november 20.
(Budaörs, 2015. november 20. – Budaörsi Infó) ’Rédl Ádám és a hit’-sorozatunkat tovább folytatva elérkeztünk egy kényesebb témához, a házasság előtti szexhez. „Bűn-e a házasság előtti együttlét?” címmel nyilvános interjút szerveztünk a Városi Ifjúsági Klubban, amelynek tapasztalatairól következő cikkünkben olvashatnak majd. Addig is nézzék meg, hogy miként vélekedik egy XXI. századi fiatal a házasságról.
Rédl Ádám rádiós műsorvezető Budaörsön. Nagyon sok emberrel kerül kapcsolatba nap mint nap, és mint korábban megtudtuk, az embereken kívül Istennel is „személyes kapcsolatot” ápol, viszont az életéből még hiányzik egy társ.
Az interjú során kiderült, hogy Ádám hisz abban, hogy a házasság előtti együttlét a kapcsolatok rovására megy, és nem Istennek tetsző dolog. Ő eszerint éli az életet, és elmondása szerint így boldog, és nem szeretne „meggyógyulni”.
De miért is használjuk ezt a kifejezést, hogy „meggyógyulni” a szüzességre?
A huszonéves hölgyeknél, ha találkoznak Ádámmal és szóba kerül ez a téma, elmondása szerint két reakciót vált ki belőlük. Az egyik az, hogy „Jaj de aranyos!” a másik pedig az, hogy „Gyere, meggyógyítalak, te megőrültél!”.
„Én nem azért élek így, mert ez nemes és valamiféle lovag lennék, de azt se gondolom, hogy gyógyításra szoruló őrült vagyok. A döntésem oka egyszerű, azért választottam ezt az utat, mert Istennek van egy ígérete számunkra, hogy az együttlét csak a házasságban fog kiteljesedni. Én bízok az Istenben, mert Rá építem az életemet.
Isten tanítása szerint a házasság előtti együttlét hiba, céltévesztés, vagyis bűn. Én úgy gondolom, hogy ha Isten létezik és Vele élem a kapcsolatomat, nyerek ezzel, mert egy áldott életet élhetek.
Ha Isten létezik és nem hiszek Benne, akkor mindent bukok, mert Isten szerint, aki nem fogadja el az Ő ajándékát, az elmulaszt egy kapcsolatot a Mindenhatóval, vagyis a legjobb dolgot hagyja ki.
Ha Isten nem létezik és mégis hiszek Benne, akkor legfeljebb egy erkölcsös, jó, minőségi életet élek.
Ha Isten nem létezik és nem hiszek Benne, akkor pedig nullán vagyok. Ez Pascal szerencsejáték elmélete, ami azt mutatja, hogy racionálisan is „megéri” hinni Benne.
Elfogadom, hogy ez sokaknak nem elég meggyőző érvelés, viszont nem hiszem, hogy bárkit is meg kellene győznöm. Éppen ez a szabad akarat lényege, amit a szerető Isten adott nekünk. Abban viszont biztos vagyok, hogy én nem szeretnék fél téttel játszani, Isten létezésére “fogadok”!
Szerintem azzal, hogy hiszek Istenben és az Ő szabályai szerint próbálok élni, nyerem a legtöbbet és veszíthetem legkevesebbet.”
A párválasztás senkinek sem könnyű. Te mi szerint szelektálod a jelentkezőket?
„Mindenkinek van egy szempontrendszere, ami alapján eldönti, hogy mi az, amivel hajlandó vagy nem szeretne kompromisszumot kötni.
Én úgy képzelem el ezt az egészet, mint egy szűrőt, szita rendszert. Olyasmi ez, mint az aranymosás.
Először a nagy darabok akadnak meg, majd a picit kisebbek, és végül a legsűrűbb szitán csak a legfinomabb és legértékesebb aranyszemcsék maradhatnak fenn.
Az első rosta nálam természetesen az, hogy lány legyen. :) A második, hogy neki is legyen személyes kapcsolata az Istennel. Ez azért fontos számomra, hogy egyforma legyen az értékrendünk, értsük egymás gondolatait.”
A listádról az első szavaddal kihúztad a fiúkat. Miért? Isten nem szereti a melegeket?
„Isten mindenkit szeret. A főiskolás éveim alatt jártam egy olyan kurzusra, ahol a fő téma a melegek, a leszbikusok, a biszexuálisok és transzneműek voltak. Sok interjút is készítettem velük. A legtöbb esetben azt tapasztaltam, hogy gyermekkori trauma miatt, vagy nevelőintézeti törések következtében léptek erre az útra. Manapság pedig sokszor azt látom, hogy szinte már divat melegnek lenni.
Viszont az azonos neműek közeledése egymáshoz Istennek nem tetsző dolog. Ez egyértelműen kiderül a Bibliából. Ugyanakkor fontos kiemelnem, hogy Isten szereti az embert, függetlenül a céltévesztéseitől és ha valaki őszintén megbánja a bűneit, és küzd az Istennek tetsző életért, akkor áldás lesz rajta.”
Van különbség bűn és bűn között? Mi az, amit még megtehetünk, hogy Istennek tetsző életet éljünk?
„Képzeljünk el két pohár kristálytiszta vizet, az egyikbe csak egy csepp ciánt öntsünk, a másikba pedig egy decit, te melyiket innád meg szívesebben?
Nyilván egyiket sem, mert az egy csepptől is meghalsz, meg az egy decitől is. Isten szemében teljesen mindegy, hogy kinek mennyi hibája vagy bűne van, mert már egy hibával sem lehetünk tökéletesek, ezek elszakítanak a tökéletes Istentől.
Ezért van szükség arra, hogy elfogadjuk Jézus kereszthalálát és feltámadását, a bűneink megváltását, mert ez az egyetlen dolog, ami tökéletesen megtisztítja a példámban szereplő vizet, amivel a hibáinktól való megtisztításunkat szimbolizáltam.
Az előző kérdésedre visszatérve, nem tudom, hogy melegnek lenni hány csepp, de a Biblia szerint bűn.
Nekem is vannak hibáim, nekem is vannak bűneim, mindegy, hogy honnan jönnek azok a cseppek, de mindegyik Istentől távol tartó tényező Jézus megtisztító kegyelme nélkül.”
A házasság előtti együttlétet is bűnként aposztrofálja a Biblia. Mi az, ami még nem számít bűnnek a házasság előtt?
„Mindent szabad nekem, de nem minden használ.” (1 Korinthus 6:12A) Mindenki a saját mércéje szerint cselekszik. Én azt az elvet próbálom követni, hogy addig menj el a barátnőddel fizikailag, ameddig nem bánnád, ha a leendő feleségeddel elment volna az, akivel előtted találkozott.
Én nem szeretném, ha az én feleségemmel valaki más, vagy valaki mások lefeküdtek volna. Ugyanakkor nem vagyok keresztény rasszista. Azt sem állítom, hogy mindenképpen szűz lányt fogok elvenni.
Akik elfogadják Jézus megváltását, azok kegyelemben élhetnek, ezért indulhat valaki tiszta lappal, ha őszintén hibaként kezeli a korábbi együttléteit és szívből megbánja, leteszi a múltját Isten előtt.
Vagyis, ha a leendő feleségem korábban lefeküdt mással, de megbánta, és úgy döntött, hogy változtat az életén, akkor én adnék neki egy új esélyt, ugyanúgy, ahogy Isten is ad mindenkinek, aki elfogadja az Ő megváltását.
Szerintem a szex egy olyan dolog, ami egy nő és egy férfi közé van kitalálva és ennek a legoptimálisabb környezete a házasság.
De elfogadom, ha valaki nem ért velem egyet. Beszélhetek neked arról, hogy milyen az Istennel való kapcsolat, mi az alapja, lényege, ha még nem kérted imában az Ő kegyelmét és ezért nem tapasztaltad. Ez kicsit olyan, mintha még életedben nem ettél volna csokit. Magyarázhatnám napestig az ízét, az értelmét, a hatását. Ahhoz, hogy tényleg megértsd, meg kellene kóstolnod.
Nem tudom, hogy egyszer majd, amikor összeházasodom a társammal, milyennek kellene lennie a szexnek, nincs összehasonlítási alapom. Ennek racionális előnye, hogy nem lesznek korábbról cipelt elvárásaim és együtt fedezhetjük fel, élhetjük meg, hogy szeretjük egymást, ami szerintem sokkal több a kizárólagos testiségnél.
Úgy gondolom, hogy az szokta megkérdezni, hogy hol a határ, aki át akarja lépni.
Azt vettem észre, hogy mindig akkor kérdezgetem magamtól, hogy meddig mehetek el, amikor szeretnék átbillenni rajta.
Ismerve magamat, ha én túlmennék ezen a ponton, amit magamnál a csókolózásnál húztam meg, vagyis, ha megkóstolnám ezt a csokit, ismerve, hogy ezen a fronton mennyire kísérthető vagyok, úgy gondolom, hogy nem tudnék megállni. De egészen egyszerűen én úgy döntöttem, hogy ezt nem akarom átlépni, csakis egyvalakivel, aki a feleségem lesz.”
Szoktak ilyenkor azzal példálózni, hogy ez olyan mint a zsákbamacska. Te mit gondolsz erről?
„Isten azt mondja a Bibliában, hogy megáldja azt, hogy ha valaki egy házasságban éli meg a szexualitást. Hiszek abban, hogy ha létezik az Isten, aki mindent irányít és mindent összehangol, akkor megáldja azt, amit az Ő terve szerint történik, és a „zsákbamacskában” örömömet fogom lelni. A kapcsolatnak működnie kell, erre Isten ígérete a biztosíték.”
A 18-as karikás újsághoz, videókhoz hogyan viszonyulsz?
„A pornó Istennek nem tetsző dolog.
Meggyőződésem, hogy ez minden hívő fiúnak egy elég nagy kísértés, küzdelem. Ez egy olyan terület, amin a keresztények többsége gyakran elbukik. Én is. Ember vagyok.”
De mi a konkrét probléma ezekkel?
„Több szempontból sem jó, ha valaki pornófilmet néz.
Nem hinném, hogy azok, akik szerepelnek benne, örömből teszik, és nekik ez jó.
A Biblia szerint a tested a templomod. Ezekben a filmekben vagy újságokban egy olyan dolgot teszel ki közszemlére, szennyezel be, ami az Isten szemében templom.
Én azt érzem, hogy ezzel egyrészt megalázom azt a valakit, aki szerepel benne, még akkor is, ha ő nem tud rólam, másrészt olyan képekkel mérgezem a tudatomat, amik egy későbbi kapcsolatra romboló hatással lehetnek.”
Miért jó az, ha egyik fél sem élt nemi életet a házasság előtt?
„Minden kapcsolat kicsit olyan, mint amikor két papírt összeragasztunk. Amikor szét szeretnénk tépni őket, az egyikből mindig marad egy kicsi a másikon. Nem nagyon lehet úgy tépni, hogy az egyik se sérüljön. Szerintem minél tisztább, sérülésmentesebb lappal megyünk bele egy kapcsolatba, annál boldogabbak leszünk. Egy kapcsolatban nem két fél, hanem két egész alkothat valódi egészet.
„A férfi ezért elhagyja apját és anyját, és ragaszkodik feleségéhez, és lesznek ketten egy testté.” (Efezus 5:31)
Szerintem fontos, hogy a szex ne csak az öröm forrása, egy hétköznapi aktus legyen, hanem egy olyan élvezet, ami segít elmélyíteni a pár két tagja közötti kapcsolatot.
„Férfiak! Úgy szeressétek feleségeteket, ahogyan Krisztus is szerette az egyházat, és önmagát adta érte.” (Efezus 5:25)
Néha kicsit csodabogárnak érzem magam, mert társadalmilag nem ez az elfogadott, amit én követek. De én ezt akarom csinálni, mert meggyőződésből, Isten iránti bizalomból így döntöttem.
„A hit pedig a remélt dolgokban való bizalom, és a nem látható dolgok létéről való meggyőződés.” (Zsidókhoz írt levél 11:1)
Talán az a legnagyobb baj a mai kapcsolatokkal hogy mindkét fél úgy gondolkodik, hogy mi az, amit ő kaphatna a másiktól. Szerintem úgy kellene a társunkhoz viszonyulnunk, hogy mi az, amit mi adhatunk neki, így biztosan mindkét oldalon sokat kapnánk.”
Következő cikkünkben elolvashatják, hogy a meghirdetett, nagy sikerű nyilvános interjúnk alkalmával mások miként gondolkodtak erről a témáról. A résztvevők között voltak fiatalok, idősebbek, vallásosak, kevésbé vallásosak, szüzek, már nem szüzek és újrakezdők is. Mi több: képviseltette magát az egyház is.
Ha önnek is van véleménye a témával kapcsolatban írja meg, mert nekünk számít az ön véleménye is (budaorsiinfo@gmail.com).
(Budaörsi Infó)
facebook:
0 Komment